Innovatief retourproces

Het duurzaam en onderscheidend vermogen van ons product lifecycle management zit hem in ons innovatieve retourproces. Producten worden  namelijk terugontvangen op de oorspronkelijke unieke code (bijvoorbeeld serienummer). Dit kan zelfs meerdere keren  gedurende de product lifecycle plaatsvinden.

Registratie

Deze registratie zorgt voor een reeks aan (historische) gegevens voor elk uniek product, wat een schat aan informatie oplevert op product- of productgroepniveau. Denk aan duurzaamheid van een product(groep) en aan het gebruiksprofiel. Analyse van deze informatie is directe input voor klanten bij toekomstige strategische productkeuzes.

Realtime inzicht

Klanten hebben via Cosmos realtime inzicht in de retourstroom, waaronder retourpercentages. Rapportages geven informatie over de volledigheid van de retourorder en de staat de producten. Aan de hand hiervan kan een eindafrekening met de eindgebruikers worden opgesteld.

Repair & refurbishment

Onbruikbare geretourneerde producten worden als zodanig gerapporteerd. Goed werkende en (deels) defecte producten gaan ter verwerking het repair & refurbishment proces in.


Neem contact op

Heb je vragen over onze diensten en wil je meer komen te weten? Neem contact met ons op.